Forårsfest på New International School

Søndag den 22. maj afholdte New International School sin årlige Spring Carnival, hvor elever, forældre og lærere bidrager med forskellige ting til en stor fest. Rundt om i skolens lokaler var der forskellige aktiviteter, for eksempel lege og opgaver som eleverne i klassen havde forberedt, eller loppemarked og madboder. I gymnastiksalen var der hele dagen optræden på den store scene, og til sidst var der lodtrækning om en masse flotte præmier.

Vores families bidrag bestod af mange ting. Vi donnerede gaver til præmierne. Vi hjalp med at gøre klar og sætte boder op fredag eftermiddag. Søndag morgen stegte vi en masse frikadeller, som vi pakkede i små æsker og satte etikette på. De blev solgt i madboderne. Al overskud fra festen går til hjælpearbejde i det nordlige Japan, der blev ramt af jordskælv og tsunami i marts.

frikadeller zoom

Linus optrådte flere gange på scenen: først sammen med to andre fra sin klasse på violin, og deres musiklærer på cello. Senere var Linus med i en korsang, udført af hele hans klasse og deres lærere. Sidst på dagen optrådte Henrik, Gunhild og Linus sammen med et “Science show” (videnskabsforestilling), hvor vi ved hjælp af en ballon hæftet på et sugerør kunne demonstrere Newtons 3. fysiske lov.

rocket balloon 1rocket balloon 4

Se en masse ting fra forårsfesten i denne film, herunder Linus, der spiller violin, og vores familie, der optræder med Newtons 3. lov.